ترکمن صحرای ایران

ساخت وبلاگ

دانشجوي ايراني دانشگاه موسيقي تركمنستان مقام برتر جشنواره

 (در دولت پويا خوانندگان بلند اقبال) تركمنستان شد

در آخرين ماه سال 2012 جشنواره بزرگ موسيقي خوانندگان در تركمنستان برگزار گرديد. اين جشنواره در دو مرحله برگزار گرديد. در مرحله اول از هر ولايتي (استان) دو نفر خواننده (بخشي) طي مسابقاتي انتخاب و به مرحله دوم كه مرحله نهايي مسابقات مي‏باشد راه يافتند.، كه از عشق آباد يكي از دو نفر منتخبين محمدگلدي گلدي‏نژاد بود.

روز چهارشنبه مورخ 6/10/91 (26 دسامبر 2012) مسابقات نهايي جشنواره از ولايتهاي عشق آباد، ماري، آخال، لباپ، داش اُغوز و بالكان در حضور داوران و اساتيد بنام تركمنستان (استادان آق مراد چاريف- نورياغدي بايرامف- اراز آنه نپس اف و مخمد مخمدنيازف) و جمعي از صاحب نظران در شهر عشق آباد پايتخت تركمنستان برگزار گرديد.

مسابقه ساعتها به طول انجاميد در نهايت يك برگ افتخار ديگري ورق خورد و محمد‏گلدي گلدي‏نژاد (اوغلان بخشي) استاد جوان ايراني توانست به مقام برتر جشنواره خوانندگان تركمنستان انتخاب گردد.

مهر ماه سال 1390 (اكتبر 2011) بود كه محمد‏گلدي در سن 18 سالگي با كسب مقام ستاره عصر طلائي تركمنستان برنده جايزه فرهنگي تركمنستان شد و اين دومين باري است كه مقام برتري جشنواره تركمنستان را به خود اختصاص مي‏دهد.

محمدگلدي گلدي‏نژاد كه با نام (اوغلان بخشي) شناخته مي‏شود در حال حاضر به عنوان دانشجوي سال چهارم و آخرين سال كارشناسي موسيقي در دانشكده موسيقي ملي تركمنستان مشغول به تحصيل مي‏باشد. اوغلان بخشي در مصاحبه اخيرش با خبرگزاري فارس، ضمن قدرداني از مسئولين و مقامات فرهنگي دو كشور دوست و برادر، اظهار داشتند بنده به عنوان يك وظيفه و دين به مردم مصمم هستم كه تحصيلات را تا سطح عالي موسيقي ادامه دهم و از مسئولين انتظار دارم در رسيدن به اين اهداف ياري دهند. وي افزود با تمام سختي‏هايي كه براي خود و خانواده‏ام بوجود مي‏آيد هرگز مأيوس نشده‏ام. با دعاي خير هموطنان و به ياري پروردگار توانسته‏ام تا به امروز بالاترين رتبه‏هاي تحصيلات و جشنواره تركمنستان را به خود اختصاص دهم. اميدوارم كه تحصيل دانش موسيقي سنتي (دوتار) را به شكل آكاداميك در داخل كشور فراهم آورم.

محمدگلدي گلدي‏نژاد اميد آينده هنرجويان تركمن صحراي ايران است با تلاش ايشان است كه در حال حاضر با تحولي نو در آموزشگاه موسيقي اوغلان باغشي تئوري موسيقي به زبان تركمني به مربیگری جیحون گلدی نژاد تدريس مي‏شود كه خوشبختانه استقبال خوبي هم صورت گرفته.

به اميد حمايت مسئولين از اين نابغه جوان ايراني.   

فرستنده عاشرمحمد رئوفی خبرنگار

 

ترکمن صحرای ایران...
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 883 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1391 ساعت: 2:44


روز دهم شهریور ماه 1391 با حضور 70 نفر از اعضای انجمن شعر وادب ترکمنی میراث گنبد در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گنبد هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره وبازرس انجمن شعر وادب ترکمنی میراث گنبد برگزار شد ودر این انتخابات 13 نفر از اعضای انجمن کاندید شدند ونتیجه رای گیری این انتخابات بدین شرح مشخص شد. فرهاد قاضی با 53 رای نفر اول ومنصور طبری با 47 رای نفر دوم-خانم آی ناز سخاوی با 40 رای نفر سوم-عبدالقیوم آق آتابای با 37 رای نفر چهارم-بهروز ایری با 31 رای نفر پنجم عضو اصلی هیات مدیره وآقایان موسی قزلجه با 29 رای وعاشرمحمد رئوفی با 28 رای به ترتیب علل البدل اول و دوم وملاتاجی ایزدی تنها کاندید بازرس این دوره انتخابات با 37 رای به عنوان بازرس به مدت دوسال انتخاب شدند.

 

ترکمن صحرای ایران...ادامه مطلب
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 819 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1391 ساعت: 4:05

آمفتامین ها ترکیباتی شیمیایی هستند که به طور مصنوعی ساخته می شوند و مصرف آن باعث تحریک فعالیت سلسله اعصاب مرکزی می گردد. این مواد برخلاف مواد افیونی سطح هوشیاری و تحریک عمومی فرد را بالا می برد آمفتامین ها محرکهای پرقدرتی هستند که با نامهای تجاری نظیر متدرین ،دکسدرین و بنزودرین به عبارتی :قرصهای اکس ،ال اس دی ، شیشه،آیس ،کریستال، کوکائین فروخته می شوند.اثر فوری این مواد افزایش هوشیاری و کاهش خستگی و کسالت است. کارهای توانفرسا و سخت که مستلزم استقامت و تحمل فرد است با مصرف آمفتامین ها آسانتر به نظر می رسد .دلیل اصلی مصرف آمفتامین ها نیز مثل همه ی مواد تغییر خلق و افزایش اعتماد به نفس است .  

ترکمن صحرای ایران...ادامه مطلب
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 1069 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1391 ساعت: 4:29


پنج نفر از دانش آموزان دبيرستان شهيد حقيقي كرند به تربيت معلمي راه يافتند.

دانش آموزان دبيرستان شهيد حقيقي كرند عليرغم محدوديت امكانات از قبيل نداشتن كلاس كنكور ودبير خصوصي وتنها با پشتكار وجديت و در سايه مديريت برادر عظيم ستاري وكاركنان آموزش و پرورش و دبيران زحمتكش خود توانسته اند در آزمون كنكور سراسري 91 به دانشگاه تربيت معلم راه يابند. اين موفقيت بزرگ را به همه كادر آموزشي مدرسه و والدين آنان بويژه به مجموعه مديريت محترم آموزش و پرورش شهرستان گنبدكاووس تبريك گفته  وانتظار داريم در سال تحصيلي جديد نيز همواره در جهت تخصيص دبيران مجرب و امكانات آموزشي بيشتر زمينه رشد همه جانبه منطقه محروم داشلي برون را فراهم سازند. اسامي قبول شدگان از دبيرستان شهيد حقيقي كرند عبارتند از :

مصطفي عباريراد - علي سپاهي - حليم بردي نيازي - رستم شكري - جمشيد عمرعطا

كه در مقطع كارشناسي تربيت معلمي پذيرفته شده اند. 

 

ترکمن صحرای ایران...
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 905 تاريخ : جمعه 1 دی 1391 ساعت: 19:16

ساعت 20/19 در منزل یکی از علاقه مندان وهواداران اهل قلم جناب آقای قاقا اخگر نشست صمیمی شاعران ترکمنصحرا اط شهرهای مختلف گنبدکاووس کلاله- آق قلا- بندر ترکمن وگمیشان که حدود بیش از 70 نفر بودند شرکت داشتند.ومورد استقبال حاضرین قرار گرفت. این مراسم با تلاوت قرآن مجید توسط شاعر ملاتاجی ایزدی شروع شد  

ترکمن صحرای ایران...ادامه مطلب
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 1256 تاريخ : جمعه 1 دی 1391 ساعت: 19:14

بدانيد كه شاید این به نفع شماست

بعد از حادثه يازدهم سپتامبر كه منجر به فروريختن برج هاي دو قلوي معروف آمريكا شد ، يك شركت از بازماندگان شركت هاي ديگري كه از اين حادثه جان سالم به در برده بودند خواست تا از فضاي در دسترس شركت آنها استفاده كنند.

در صبح روز ملاقات مدير واحد امنيت داستان زنده ماندن اين افراد را براي بقيه نقل كرد و همه اين داستان ها در يك چيز مشترك بودند و آن اتفاقات كوچك بود:

 

چيزهاي كوچك

مدير شركت آن روز نتوانست به برج برسد چرا كه روز اول كودكستان پسرش بود.و بايد شخصا در كودكستان حضور مي يافت

همكار ديگر زنده ماند چون نوبت او بود كه براي بقيه شيريني دونات بخرد

يكي از خانم ها ديرش شد چون ساعت زنگدارش سر وقت زنگ نزد!

يكي ديگر نتوانست به اتوبوس برسد.

يكي ديگر غذا روي لباسش ريخته بود و به خاطر تعويض لباس تاخير كرد.

اتومبيل يكي ديگر روشن نشده بود.

يكي ديگر درست موقع خروج از منزل به خاطر زنگ تلفن مجبور شده بود برگردد.

يكي ديگر بچه اش تاخير كرده بود و نتوانسته بود سروقت حاضر شود.

يكي ديگر تاكسي گيرش نيامده بود.

و يكي كه مرا تحت تاثير قرار داده بود كسي بود كه آن روز صبح يك جفت كفش نو خريده بود و با وسايل مختلف سعي كرد به موقع سركار حاضر شود. اما قبل از اينكه به برج ها برسد روي پايش تاول زده بود و به همين خاطر كنار يك دراگ استور ايستاد تا يك چسب زخم بخرد. و به همين خاطر زنده ماند!

 

به همين خاطر هر وقت در ترافيك گير مي افتم ، آسانسوري را از دست مي دهم ، مجبورم برگردم تا تلفني را جواب دهم... و همه چيزهاي كوچكي كه آزارم مي دهد با خودم فكر مي كنم كه شاید این به نفع من است.

دفعه بعد هم كه شما حس كرديد صبح تان خوب شروع نشده است ، بچه ها در لباس پوشيدن تاخير دارند، نمي توانيد كليد ماشين را پيدا كنيد ، با چراغ قرمز روبرو مي شويد ، عصباني يا افسرده نشويد

بدانيد كه شاید این به نفع شماست ...

 

ترکمن صحرای ایران...
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 773 تاريخ : جمعه 1 دی 1391 ساعت: 19:10

وابستگی به مواد اختلالی جسمی ، روانی و اجتماعی است که در دسته بیماریها طبقه بندی می شود . به این اساس 3 عامل جسم و روان و اجتماع درایجاد آن نقش مهمی دارند. تعدادقابل توجهی از افراد وابسته به مواد از اختلالات روانی مانند افسردگی و اختلال فشار روانی پس از سانحه (PTSD) رنج می برند. فقر و از هم گسیختگی اجتماعی نیز ارتباط بسیار نزدیکی با وابستگی به مواد دارد. بنابراین عوامل متعددی در بروز آن موثر می باشند این عوامل در سه دسته زیر مورد بحث قرار می گیرد.  

ترکمن صحرای ایران...ادامه مطلب
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 959 تاريخ : جمعه 1 دی 1391 ساعت: 19:10

در خصوص موضوع کار آفرینی وبنگاههای زودبازده چند صباحی است می گذرد ودر روند ادامه این برنامه توسعه اشتغالزائی کشور با گذشت زمان رکود نسبی بر این امر به صورت آهسته در حال شکل گیری می باشد،زیرا هر طرح اقتصادی بار سیاسی بر دوش گیرد وبرگ برنده سیاستمداران باشد در زمان نه چندان دور متحمل خسارت می گردد در بین طرح بنگاههای زودبازده وکار آفرینی نیز ازاین مقوله مستثناء نیست.البته رابطه دانشگاه وصنعت ونقش این دو درپیشبرد اهداف اقتصادی وصنعتی دولتها پوشیده نیست که در این بین می توان به توسعه یافتگی کشورهائی چون کره جنوبی،ژاپن،آلمان و......اشاره داشت،اما چرا در کشور ایران این برنامه با رکود مواجه گشته جای بسی تامل دارد .

برای برون رفت از وضع موجود بایستی زیرساختهای موجود در این برنامه وبرنامه های راهبردی آن را به نقد کشیده وبهترین راه ممکن را بایستی انتخاب نمود،در این راستا تمامی ارکان نظام برای پیشبرد اهداف این برنامه بایستی بسیج وهماهنگ باشد نه یک وزارتخانه وبانکهای مالی.

 

ترکمن صحرای ایران...ادامه مطلب
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 935 تاريخ : جمعه 1 دی 1391 ساعت: 19:07

زنان و بانوان در هر کشور و جامعه ای نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت آن ایفا میکنند، امروز زنان به عنوان نیروی انسانی متخصص و کارآمد دوشا دوش مردان در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و... پذیرای مسئولیتی خطیر هستند و هر کشور و جامعه ای که حقوق زنان را نادیده گرفته و آنان را به عنوان شی یا ابزارکار می پنداشتند و حقوق انسانی و ارزشی زنان را نادیده گرفته اند رو به زوال رفته و از توسعه و پیشرفت بازمانده اند. یکی از این کشورها، کشور ایران در زمان پهلوی بوده است. با وجود اینکه اولین قانون اساسی در سال 1285 هجری شمسی همگام با نهضت مشروطه خواهی در زمان مظفرالدین شاه به تصویب رسیده است در اصول ومفاد آن از حقوق زنان چشم پوشی نموده و جایگاهی برای زنان به عنوان مادر بودن یا همسر بودن در قانون اساسی در نظر گرفته نشده است این قانون در مورد نمایندگی زنان در مجلس سنا، شورای ملی و ماموریت های سیاسی ساکت مانده و رسیدن به مقام سلطنت را صرفا حق مرد شناخته است. با از بین رفتن حکومت شاهنشاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، ضرورت قانونی بین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران و تعیین کننده ارزشهای الهی و حاکمیت قوانین و نیل به استقلال در زمینه های مختلف و حافظ حقوق همه اقشار کشور وجود داشت       


ترکمن صحرای ایران...ادامه مطلب
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 938 تاريخ : دوشنبه 4 دی 1391 ساعت: 4:36

لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

بنام خدا من آمان دردی آنه دردی اوف  متولدسال 1941 میلادی دارای همسر بنام حاللی گوزل و 3 فرزند (دوپسر ویک دختر بنامهای گولالک - وفا وسردار هستم .  

ترکمن صحرای ایران...ادامه مطلب
ما را در سایت ترکمن صحرای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عاشرمحمدرئوفی tsgi بازدید : 967 تاريخ : جمعه 1 دی 1391 ساعت: 18:59